Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Małopolskie: Podpisano umowę na nowy most w Białym Dunajcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
16-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolskie: Podpisano umowę na nowy most w Białym Dunajcu
fot. GDDKiA
15 kwietnia 2013 roku podpisana została umowa między GDDKiA a firmą Himmel i Papesch Opole, która wygrała przetarg na wykonanie nowego mostu w Białym Dunajcu. W ramach inwestycji wybudowany zostanie most na rzece Biały Dunajec w miejscowości Biały Dunajec, w ciągu drogi krajowej nr 47.

Wykonawca w zakresie robót ma także rozbiórkę budynków, (dwa mieszkalne, 6 gospodarczych), budowę nowej konstrukcji nawierzchni jezdni drogi krajowej nr 47, budowę chodników szerokości 2,0m, pobocza gruntowego szerokości 1,50 m i zatoki autobusowej, przebudowę i zabezpieczenie sieci i urządzeń istniejącej infrastruktury kolidującej z drogą, budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających a także budowę oświetlenia drogowego na przebudowywanym odcinku drogi i rozbiórkę istniejącego mostu.

 

Wszystkie prace mają być zrealizowane do 30 września 2014 roku. Koszt robót wyniesie ponad 21,9 mln zł, natomiast całkowity koszt inwestycji wraz z wykupami nieruchomości 26 mln zł. Wyceny nieruchomości przygotowują rzeczoznawcy wojewody.

Dwuprzęsłowy, żelbetowy most podwieszony ma długość całkowitą 90,67 m a rozpiętość przęseł w osiach łożysk wynosi 13,37 m i 59,09 m. Główne przęsło przechodzi nad korytem rzeki Biały Dunajec eliminując konieczność stosowania podpory nurtowej (jest to spełnienie warunków technicznych zarządcy cieku), natomiast krótsze przęsło poprowadzono nad zjazdem do drogi prowadzącej, do okolicznych posesji prywatnych.

 


Większy widok mapy

Nowy most będzie dłuższy od starego (65 m), ponieważ należy zlikwidować niebezpieczny dojazd do budynków, który zostanie zastąpiony nowym dojazdem pod mostem. Takie rozwiązanie podyktowane jest poprawą bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 47.

Budowa nowego mostu na rzece Biały Dunajec spowodowana jest bardzo złym stanem technicznym starego mostu, który jeszcze pogorszył się po tegorocznej zimie. W trakcie budowy nowej przeprawy ruch odbywał się będzie po starym moście, jednak zgodnie z opinią ekspercką, będzie to ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną i z ograniczeniem prędkości do 30 km/godz., 3,5 metrowym pasem wydzielonym środkiem mostu. Nowa organizacja ruchu na starym moście nie zostanie wprowadzona przed długim majowym weekendem.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5